BLOG, TUJI JEZIKI

Ali je res pomembno imeti cilj?

Ohne Fleiß, kein Preis,” (Brez muje se še čevelj ne obuje) je na tablo napisala nemška materna govorka, ki sem jo povabila, da z mano odvodi nekaj skupinskih tečajev.

V očeh večine tečajnikov je običajno moč razbrati razočaranje, da ne obstaja neka bližnjica do znanja vseh teh zakompliciranih slovničnih pravil. Nemški jezik je težak. Tudi ko osvojiš osnove (npr. da se poleg vsakega samostalnika naučiš še člen in morda tudi množinsko obliko), se stvari začnejo še bolj zapletati (npr. sklanjanje členov).

Tako ni le pri učenju tujega jezika, ampak je pri vseh ostalih stvareh, ki se jih lotimo. Vedno moramo vložiti svoj trud in kar nekaj ur, dni, mesecev ali celo let časa, da osvojimo nov jezik, dosežemo želeno težo, ali premagamo bolečino, ki nas ovira vsak dan.

Ko se lotimo novega izziva, najprej potrebujemo neko osnovo, nekoga, ki nas vodi in nam pomaga pa naj bo to učitelj, osebni trener, video vsebine na YouTube, TikTok ali katerokoli “guru/influenser” na socialnem omrežju. 

Dobili bomo ogromno nekih novih informacij, spodbude itd., ampak zgolj to ni dovolj.

Okej, pa greva po vrsti 🙂

Super, naredil/a si prvi korak, nabavil/a si vse, kar potrebuješ shranil/a si vse pomembne spletne povezave, naročila vse knjige, lepe zvezke, pisala, opremo za trening in online programe, na spletu pregledal/a ponudbo in izbrala svojega “trenerja” itd. Zdaj si pripravljen/na.

Na začetku si poln/a elana, pričakovanj, dobro se počutiš, ker si naredil/a neko spremembo v svojem življenju – veš, da boš le tako lahko napredoval/a v vsakdanu, službi itd.

 

Ko prideš skozi to začetno fazo, se stvari začnejo komplicirati kar naenkrat med učenjem/vadbo nisi več zbran/a, razmišljaš o drugih stvareh in skrbeh, v svoj “prenabit” koledar težko umestiš termine … Tudi stvari na vadbi oz. tečaju postajajo težke, nimaš časa stvari ponoviti doma, iti na sprehod, ali si strukturirati dan, da bi si lahko v miru privoščil/a zdravo kosilo ali sproščanje, igro z otroki, prosti čas s partnerjem/partnerko. Kmalu vse skupaj opustiš in si rečeš, da boš s tem nadaljeval/a, ko bo čas.

Tako se vrtimo v začaranem krogu, dokler ne ugotovimo, da smo “skozi okno zmetali” ogromno denarja, od tega pa nismo odnesli ničesar.

Če sva karkoli spoznala skozi najino “potovanje,” ki se je začelo 2015, ko sva odprla s. p., je to zagotovo, da ti ne pomaga nobena neprespana noč, vloženih sto ur dela, odrekanje stvarem, ki so ti pomembne, če nimaš načrta in cilja, ki ga želiš doseči. Kljub temu da sva se na tem področju izobraževala, brala članke in gledala videe, je vedno znova težko določiti prioritete, pa naj bo to v poslovnem ali družinskem življenju. Zato sva si zadala, da poskušava o teh stvareh čim bolj poučiti tudi najine stranke skozi pogovor, članke, knjige, filme itd. 

Prav to sva imela tudi v mislih, ko sva se odločila za e-knjigo Moja prehrana. Vanjo sva vključila tudi pomembno poglavje o zastavljanju ciljev, da se res lahko naučiš postati šef oz. šefica svoje prehrane.

No, pa preidiva k bistvu. V tem blogu pa sem zate “zbrala” nekaj najpogostejših tehnik, ki jih lahko uporabiš, da bodo tvoji dnevi produktivni in boš na koncu dneva vesel/a, da si jih dosegel/a. 

1. Izberi strukturiran način oblikovanja ciljev 

Nedvomno si o SMART cilji slišal/a že vse. A vseeno, tukaj je kratek povzetek 🙂

S – specific → specifični

M – measurable → merljivi

A – achievable → dosegljivi

R – relevant → ustrezni/relevantni

T – time-bound→ časovno omejeni

 

Tvoji cilji naj bodo specifični, to pomeni, da so jasno in dobro opredeljeni. 

Nujno potrebno je, da si vzameš čas za premislek in si odgovoriš na vprašanja:

KAJ sploh hočem doseči, 

KDAJ se bo to zgodilo,

KAKO bom cilj dosegel/la

ZAKAJ si želim doseči ta cilj.

 

Če nisi trdno prepričan/a, je to že prva ovira pri doseganju izbranega cilja. Cilji te morajo motivirati in ne ovirati. To pomeni, da mora biti cilj pomemben zate (ne za tvojega šefa, partnerja, otroke, prijatelje …).

Seveda se zgodi, da moraš določene cilje oz. načrte doseči v službi in doma. V tem primeru si na post-it listek zapiši tudi, kakšne koristi boš imel/a ti od tega.

Tvoj cilj mora biti tudi merljiv, da boš lahko spremljal/a napredek. Izdelati si moraš konkretne kriterije napredka (datum, teža, seznam nemških fraz …), ki jih lahko sproti spremljaš in si tako dviguješ motivacijo in vztrajnost, saj le tako doživljaš majhne zmage, ki te vodijo do glavne “nagrade.”

Prepričaj se, da je tvoj cilj dosegljiv. Hitro si postavimo cilje, ki so brezupni in prezahtevni ter nas samo potrejo in porušijo samozavest. Paziti moraš tudi, da cilj ni prenizek, saj tako znova ostajamo v svoji coni udobja. Bodi odkrit/a do sebe, le tako lahko hitreje prideš na želen cilj.

Tukaj imej predvsem v mislih svoje znanje in spretnosti, čas, finančne zmožnosti itd.

Cilji naj bodo ustrezni oz. relevantni. Cilji morajo biti relevantni, vprašaj se, ali je to eden izmed ciljev, ki si ga v tem trenutku res želiš, ki ti bo pomagal do napredovanja v življenju ali je to zgolj “modna muha.” Tako tudi lažje in dlje časa ostanemo fokusirani na cilj.

Če nisi trdno prepričan/a, je to že prva ovira pri doseganju izbranega cilja. Cilji te morajo motivirati in ne ovirati. To pomeni, da mora biti cilj pomemben zate (ne za tvojega šefa, partnerja, otroke, prijatelje …). 

Seveda se dnevno zgodi, da moraš določene cilje oz. načrte doseči v službi in doma. V tem primeru si napost-it listek zapiši tudi, kakšne koristi boš imel/a ti od tega.

Če si cilj časovno omejiš, boš imel/a občutek jasnosti. Dolgoročni cilj si razdeli na več kratkoročnih in si določi datum, do katerega boš nekaj opravil/a.

Vse te stvari upoštevava, ko se dogovoriš z nama za uvodno srečanje. Skupaj določimo cilj, plan dela čim bolj prilagodimo tvojim potrebam in času, ki ga imaš na razpolago. Najine programe lahko preveriš na (LINK DO ODSKOČNICE) in se prijaviš na brezplačen posvet.

 2. Ne postavljaj si preveč ciljev

Če imamo preveč dolgoročnih ciljev, hitro izgubimo fokus. V poplavi vseh obveznosti imamo vedno premalo časa, da bi se posvetili več ciljem hkrati. Najbolje je, da si dolgoročni cilj razdeliš na več kratkoročnih. Za kratkoročnega si postavi “deadline,” ki naj bo kak teden ali mesec, za dolgoročnega pa tudi do eno leto. 

 

3. Svoj cilj si zapiši in ga imej vedno na očeh

Zelo pomembno je, da si ves čas obkrožen/a s svojimi cilji imej ga za ozadje na telefonu/računalniku (zraven pa še eno fotko, ki te pomirja), prilepi ga na steno v svoji delovni sobi ali pisarni, na hladilnik (še posebej, če bi rad/a dosegel/la želeno težo). Na to temo je narejenih ogromno študij, ki jih lahko najdeš na spletu, vse pa poudarjajo, da si človek več zapomni, če neko stvar sam napiše, naredi itd.

4. Zavedaj se, da bo na poti do cilja ogromno distrakcij oz. motenj

Čeprav boš upošteval/a vse zgornje nasvete, se vmes “zgodi življenje.” Na nekatere stvari boš imel/a vpliv, druge pa boš enostavno moral/a sprejeti in se prepustiti toku. Vendar pa te to naj ne odvrne od cilja. Vsakič poglej na seznam ciljev, ki jih imaš. Poglej, katere kratkoročne cilje si že vse dosegel/la in ponovno te bo zgrabila motivacija. Včasih je dobro, da svojim najbližjim zaupamo svoje cilje, saj nas lahko tudi oni motivirajo pri doseganju.  

5. Še nekaj kratkih nasvetov

  • Cilj si vedno zapiši v prvi osebi ednine – JAZ.
  • Napisan naj bo tako, kot da si ga že dosegel/la. 
  • Ko dosežeš kratkoročni cilj, si zapiši, kako si se počutila na poti do tja in občutek, ki te je preplavil, ko si ga dosegla.

Veva, da je potrebnega ogromno poguma in volje, da se za neko stvar odločiš, zato sva vedno vesela, ko dobiva nove stranke in jim lahko predstaviva najin svoj dela, ki temelji predvsem na tem, da ti želiva ponuditi sodoben in učinkovit pristop k usvajanju novih znanj s področja gibanja in vadbe, prehrane in tujih jezikov.

Zelo rada prenašava svoje znanje in izkušnje, učiva stranke, da čim prej premagajo “svojo bolečino” in lahko nadaljujejo brez naju. Svetujeva, kako lahko gibanje, zdravo prehrano (zato je nastala tudi ta e-knjiga) in učenje jezikov umestijo v svoj vsakdan.

Vedno želiva, da nama stranke povedo svoje izkušnje, problem ali bolečine in skupaj skujemo plan, ki bo ustrezal vsem. Hočeva pa tudi, da si stranke določijo cilj, ki ga želijo doseči.